cypern

jaah nu är vi hemma från cypern. kom igår vid 3 tiden. jag och anna fixade åksjuk tabletter inför båtresan som jag fasade över. kände ingenting på resan dit, de va underbart! kul hade vi på båten med =)
väl på cypern, i Girne, så började de med att vi inte hade nån ström. men hotellet va mysigt å vi slängde oss i poolen direkt. hade halvpension så de va nice att njuta av middag sen. strömmen kom och gick som den ville, de va vidrigt varmt utan ac. men de gick
båtresan hem däremot, jag tog min tablett, men inte fan hjälpte de? de började gunga direkt och 10 över 11, efter 10 minters tur så började jag må illa. de gick som de gick så jag va helt tom när vi kom hem, anna som inte ens är åksjuk spydde till å med, då kan ni förstå hur illa de va.

vi trodde inte vi skulle orka gå ut på kvällen men de gick bra, va ju jaana och marias sista utekväll så jag åkte med dom till picasso och käkade, sen körde dom oss in till hamnen. de va en sjukt rolig kväll. jag å jaana hade kul åt allt! =) haha.

idag träffades vi på casablanca för att säga hejdå, tog en öl och sen drog vi. de va mysigt att sitta där och bara ta de lugnt .

jag har inte heller nämnt att jag inte jobbar för burhan längre. jag hade fått med några vänner dit för att käka. när vi skulle betala hade alla samma nota. så jag frågade honom, vart är min rabatt (har 50%) då sa han att de bara gällde han arbetare. han sa de på ett så dåligt sätt att jag blev svinsur. vi bad om notan sen stack vi. sa inte hejdå eller nåt sånt. så idag har jag vart på picasso och pratat med chefen och jag får börja jobba där. han har tjatat på mig tidigare om att jobba för han men då har jag inte kunnat, men nu så ska jag testa. får se hur de går. de är samma jobb fast där får jag gratis mat iaf. peller (chefen) vart å visade mej stranden dom jobbar på å sånt.

nog för idag, ska vila upp mig nu så jag kan ta mej ner till poolen imon. hoppas på att selim och jian kommer imon.

godnatt

dim cay

sov hos anna inatt eftersom de är mkt närmre när jag skulle ta mig till picasso idag vid 10. kom dit och där väntade jaana och maria på mig. efter lång tid så åkte vi äntligen iväg. varmt i bussen? JA!
vi kom fram och satte oss i ett slags bås ute på vattnet. beställde in mat och cola. :) efter en stund kom aykut från picasso tillbaka med en kompis och gjorde oss sällskap, trevligt. badade några gånger trots de svinkalla vattnet, men de svalkade gott när man väl va i en stund. bara de att i början så domnade typ kroppen av haha så kallt va de. så nu har man gjort de också. kul att hitta på nåt annorlunda för en gångs skull. sen vid halv 4 tiden åkte vi tillbaka, som tur va så kunde dom släppa av mej hemma på vägen. skönt att slippa ta sig från picasso hem, vilket är en jävla bit.

ikväll  blir de mat på mona lisa. sen antar jag att de blir casablanca, men de blir en tidig hemgång eftersom jag och anna åker till cypern imon :D

varmt som satan

gårdagen spenderades på stranden med jaana maria och deras kompisar från västerås. tog mig dit med buss helt ensam. varmt va de men de va värt de för den lilla slanten man får lägga ut. senare va vi och åt på picasso, sen blev de en sväng på casablanca med killgänget som jaana och maria känner. vi hann också med en tur på robin hood. de va en bra kväll igår.

idag kom jaana och maria vid typ halv 2 med frukost, dom är så gulliga. sen gick vi ner till poolen och glassade. jättevarmt har de varit idag. taxichauffören vi åkte med in till stan sen på eftermiddagen sa att de va typ 45-50 grader men att de skulle bli 50-55 grader, jag kommer avlida tror jag, eller i vilket fall så kommer jag bosätta mig i poolen.

idag har jag och anna betalat resan till cypern, vi åker på måndag. de ska bli sååå kul verkligen. ett riktigt äventyr och de kan bara bli bra när de gäller mig och anna.
imon är de dim cay som gäller, ska bli nice. också med jaana och maria, jag är som värsta turisten nu, haha, jag gillar de.

dags för duschen!

tjipp

nice dag

internet segade igår, så inlägget från igår kommer nu ist

enjoy

har sovit hos anna inatt. hon börjar jobba kl 7 på kvällen så vi hann spendera dagen tillsammans. trevligt. vi gick till stranden och träffade jaana och maria. sen gick vi hem till anna å käkade omelett.. mycket gott anna. sen begav vi oss till hamnen ( till båtarna, mitt på dagen pappa) för att kolla upp resa till cypern för visum. vi reserverade resa till måndag, så då är de dags att åka till cypern. ska bli så nice att åka dit och bo på hotell med min anna. sen på vägen hem stannade vi vid restauranden "summer house" och gick fick träffa "mattias" som jobbade på norden förra året. hade kul åt mycket som hände förra året. han så roligt. inte en minut utan att man skratta (hanna du vet hur de är med han, ) sen kollade jag å anna på vänner avsnitt innan de va dags för mej att dra hem till min egna lägenhet (nu när alla de andra 3 är i sverige ) sen kom soner och hämtade mig med free pick up service till picasso (skönt att slippa lägga ut taxi pengar)
där på picasso satt jaana och maria å väntade på mej. vi har haft en jävla mysig kväll på picasso. sen drog vi vidare med managern´s vänner till casablanca, även ett glatt leende från både mehmet och murat, så de va uppskattat av mej. ni som hört historian om cikcilli och casablanca vet vad jag menar. även casablanca va nice, chefen från picasso kom även senare och satt med oss hela kvällen. helgo kille den där peller. han vet vad han står på planeten och är normal om man jämför med de andra turkarna. snackade förmodligen vett i mehmet om jag fattade rätt för jag drog historian om casablanca för honom.  jag träffade kine idag igen, hon och bonus har förlovat sej vilket va nice att höra :D mycket trevlig norsk tjej de där ,. kommer höras mkt med henne. imon är de stranden som gäller med jaana och maria plus några från picasso, iaf nevzat...trevlig prick de där. så får se hur morgondagen ser ut, mycket sol vill jag lova. så nu är de dags att sova.
lååångt inlägg de här, men jag har haft en sån superbra dag så allt va värt att skriva

näää dags att sova om jag ska orka upp till stranden imon...ska ta den dryga bussen dit, för jag lever snålt nu ;) 1 lira typ kostar bussen så de är bra budget för min del

mamma och pappa, jag hoppas ni har de bra där hemma. kan bli att jag stannar september ut om vi får behålla lägenhete 2 veckor längre. jag och anna bor ihop i slutet av aug..så de ska bli nice.

saknar alla där hemma sååå mycket, saga och elias kommer upp i mina tankar väldigt ofta. kan bero på att mikael har vart å grävt i mitt sinne när han va här.

glömde också nämna att jag jaana och maria nog ska dra till dim cay på söndag med några från picasso (hanna du vet han den svårflörtade) haha.

men som sagt, dags att sova!

xoxo

besök idag

jaana och maria kom lite efter 12 idag. sen dess har vi ätit frukost, legat vid poolen. idag är de så varmt så man nästan får ligga i poolen hela tiden. 50 grader sa maria å jaana att dom sett. inte konstigt man kan ligga i solen bara sisådär 10 minuter i stöten. nu har vi vart uppe och lagat mat, så de är dags för poolen igen.
lite senare blir de shopping, och ett restaurang besök skulle jag tippa på.
och på lördag kommer saknade jian tillbaka,, såååå kul ska de bli :D

dags att dra sig mot poolen nu, har ju fortfarande inte fått nån färg, å de har gått 3 månader snart, herremin!
kanske kan få lite färg på cypern, man kan ju alltid hoppas. ska dit inom en snar framtid med anna, ska bli helmys :D

take care

avsked

idag är den dagen här som ingen vill ska komma. först blev de avsked med våra kära grannar. A to the bas har lämnat oss. :( som vi kommer sakna dom.

nu är de snart dags att åka till mambo för avskedsmiddag för josse och ela :( känns till och med jobbigt att skriva det. igår va en sorlig sista utgång. kul hade vi, men jag tyckte de va jobbigt. kommer sakna dom otroligt mycket, vi har ändå bott inpå varandra över 2 månader nu.
men jag har ju kvar mensur 2 veckor till (!) och de är inte heller mycket :( de avskedet ska jag inte ens tänka på ännu!

Josse 20 år!

yes, idag blir de födelsedagsparty för vår kära vän Josse! har bokat bord på queens kl 8, =) gratis tårta skulle vi få med, tur man är stammisar kanske. haha!
idag verka alla vara himla trötta. jag är ensam vaken nu, får se hur länge dom tänkt sova egentligen, kl börjar bli mkt nu.

update om hur kvällen blev kommer imon eller senare

GRATTIS JOSSE =) =) <3

jag och nadja

grannarna :D

hannie är här

nu var de ett bra tag sen jag bloggade. finns inte så mycket att skriva om. de som är nytt nu är väl att hanna och lydia äntligen har kommit hit =) träffar dom varje dag nu, och ikväll kommer dom hit, ska sova här med så dom får ta del av våran underbara pool imon :D

vi har även lyckats bli portade från vårt favorit ställe casablanca. chefen är väldig underlig. han säger att anledningen är att vi snor deras kunder och tar me dom till Queens garden. men så är de verkligen inte, de är tvärtom. men men, han förlorar bara själv på det. personalen vill fortfarande att vi ska sitta där, men dom vet också om att vi inte kan det. får la se om han ändrar sig snart, men då ska han få fjäska för oss. haha.

imon fyller josse 20 :D så då ska de firas. vi har beställt bord på queens garaden kl 8, vi är ca 13 pers eller nåt liknande. de ska bli mysigt, va längesen jag åt på queens nu, emmas födelsedag sist.

jag hanna lydia och ela åt på picasso häromdan, dom har nog bland den bästa pastan la stada :D

nääh,nu får de bli lite matlagning, eller aah, standard, lite ägg =) så får vi se vad de blir för gott ikväll..

ha de bra nu så ska jag skärpa mig med att skriva!