gyllene regeln?

ibland kan man inte bli annat än irriterad när man tänker för mycket på vissa saker, och endel saker behöver man knappt tänka på innan man blir det.

hur kan en människa förstöra så många andra människors liv? jag förstår inte vad man ser för nytta i detta. förstås är man väldigt egoistiskt och tänker enbart på sitt eget bästa. absolut ingen annans, även om det i detta fall berör andra som människan nu tror han/hon gör det bra för. såklart han/hon ser det från sin sida. men vad skulle hända om det var tvärtom? Om allt detta helt plötsligt skulle vända tillbaka till denna person och han/hon blir behandlad med samma medel fast emot sig själv? tror inte denna tanken finns i huvudet på denna personen för det skulle ju aldrig kunna hända. eller?

jag mår dåligt av detta, jag vet många andra som också gör det och det är för jävligt rent ut sagt. det verkar inte finnas någonting som biter på personen i fråga heller, det går inte att rubba det sinnet, helt kört är det. jag hoppas att det blir ett slag tillbaka rakt i ansiktet! både bokstavligt och bildligt talat!

vad händer med den gyllene regeln som man fick lära sig som barn? ska inte vuxna också följa den? men den har väl försvunnit med åren antar jag, finns ingenting kvar där som han/hon någonsin lärt sig om mänskliga rättigheter och framförallt respekt!


blev ett långt inlägg men jag var tvungen att skriva av mig lite av all den börda som nöter inuti mitt hjärta varje dag


Kommentarer
frida

Bra skrivet Syrran håller helt o hållet med dig!

2011-09-29 @ 22:30:46
URL: http://fridaingvarsson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0