saknad

en längre tid nu har jag känt att jag saknar något men kan inte sätta fingret på det, jag kan det fortfarande inte? men nu när våren smyger sig på så vet jag att lite av detta beror på alanya/turkiet. jag saknar det. livet, allting. tänk att göra en säsong till där nere i sommar! hur underbart? jag önskar att jag kunde slänga upp väskan från källaren och bara packa den sen dra.
jag vet att allting hade löst sig. där nere, men inte sen när jag kommer tillbaka hem? för ett liv i alanya hade jag inte velat ha resten av mitt liv, det tvivlar jag starkt på? eller? jag vet varken ut eller in just nu.


jag saknar den värmen, våren i alanya som snart är förbi, att bara kunna glida ner till stranden när helst man känner för det. gå till bazaren och köpa frukt och allt annat dom har där. bara en sån sak som att åka till metro och storhandla! ah listan kan göras lång, men jag tror ni hajjar.

det jobbigaste var idag när jag såg på facebook om en tjej som hade ett seriöst jobb som kunde bli helårs jobb där nere, det känns i hjärtat.



 

jag saknar lägenheten vi hade

 

redo för jobb på beacpartyt tror jag?

 

jobbet som var att bara hänga i baren ibland ;)

 

 

 

 

 

men såklart så finns det änglar som gör mitt liv bra i sverige





Kommentarer
Mikaela

Jag tror vi är många som är då och då... Många gånger jag också känner att va fan. Nu flyttar jag till Turkiet!

Men sen inser jag i alla fall rätt fort att det brukar inte alltid vara lyckliga miner där och Sverige är ganska bra ändå :)

Kramar till dig!

2012-03-26 @ 11:50:58
URL: http://melvan.blogg.se/
Anna

Jag vet hur du känner dig! Har märkt att denna tiden är den svåraste på året och det är nu jag längtar som mest! Men samtidigt vet jag att det blir jobbigt där i längden, och att man ändå har det rätt bra här i Sverige! Men känner som du, saknar bazaren och stranden och vädret! Och att det alltid verkade finnas nåt att göra! Men på många sätt känner jag ändå att det är bra här, rent ekonomiskt sett.. Ibland känner jag mig jätteklar med Turkiet och ibland hade jag behövt en säsong till!

2012-03-26 @ 13:11:14
URL: http://rosahibiskus.blogg.se/
Mikaela

Ja jo det är så.. Men som sagt, du är inte ensam om det!

hoppas allt är bra med dig gumman annars!

2012-03-26 @ 13:51:27
URL: http://melvan.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0