Att vara barn

Ibland kan jag längta tillbaka till att var liten igen! Allting va så mycket lättare då?

På den senaste tiden har mycket jag sett eller kommit i kontakt med min barndom. Barnprogram och filmer som jag alltid kollade på när jag var sjuk, som Disney dags som mamma förmodligen har spelat in varenda avsnitt, och jag kan minnas att jag aldrig tröttnade på dem. Skulle lätt kunna sätta på en sån film idag och bara falla tillbaka i tiden. Alla dessa filmer!

Eller som vid jul (man kan ju inte annat än tänka på det såhär års kanske) när mamma alltid gjorde egna adventskalendrar med ett litet paket för varje dag. Vilket jobb egentligen! Och alltid en klapp i julstrumpan på juldagsmorgon!

När man va sjuk så tog sig mamma och pappa alltid tid att sitta vid min säng även om jag inte mådde så dåligt egentligen!

Mamma brukade sjunga för mig på kvällarna ibland istället för att läsa en bok, minns att jag älskade det.

Skulle kunna skriva en hel novell om min barndom, hursomhelst så vill jag bara att alla ska veta hur nära jag är mina föräldrar och så himla mycket jag älskar dom, till månen och tillbaka!! <3



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0