snö?

innan muhittin gick till skolan idag så kom han ner och skulle säga hejdå, så tillägger han, det snöar! what the fuck tänkte jag? men de va ju inte mycket, men de räcker, jag vill inte ha mer snö nu! och nu har det börjart igen, men det är bara liite så jag hoppas att det inte lägger sig nu.

har slängt iväg lite ansökningar hit och dit idag med, endel jobb hoppas man så mycket mer på än andra, varför känns dom då ouppnåeliga? (stavning på det) men så känns det. men jag hoppas på att någon hör av sig snart, jag tänker inte ge upp nu alltså!

i de flesta bloggar jag läser så har minst 5 st av dom alanya planer, jag minns för ett år sedan, då var jag och anna i alanya, för tillfället så bodde vi på sesam :) det var kallt. haha
i slutet av mars gjorde vi ju även våran resa till kas, för att sedan ta oss till ön meis (grekland) för att förlänga vårt visum, vilken härlig resa det var. jag gillar verkligen grekland, denna ö var jätteliten men mysig. reseledaren var ju iof botten, eftersom vi fick stå för översättning i stort sätt alla resande timmar och vid utflykterna eftersom guiden inte kunde svenska som vi hade blivit lovade, men mysigt hade vi ändå. härligt att bo på ett fint hotell emellanåt :)

kan inte göra annat än drömma mig bort på semester nu alltså...när man vet att det inte går är det ännu värre!


Kommentarer
Zandra

Tack så jätte mycket. Ja vi får hoppas allt löser sig nu..

Vore så skönt att kunna lev normal för en gång skull.

Ja Mustafa fick också hoppa över någon kurs. Han började nog A i en vecka sen gick han B men där gjorde han aldrig något slut test. Så vet inte hur länge han har läst C kursen men han började SFI i Mitten av November.

Tycker dom är grymt duktiga som lär sig så fort.

Ne man vet ju aldrig med bonus. Det är aldrig lätt att få pengar.

Tydligen så var det svårare för sådana som kommer hit frivilligt. Men får väl alltid hoppas.



Vilken kommun bor ni i? Så himla tråkigt att det är olika i alla kommuner. Har ni funderingar på att flytta?

Jag trodde det skulle var lättare för dom att komma in i arbetslivet än var det är..



Ta hand om er också :)

2011-02-22 @ 18:18:16
URL: http://zandraorneling.blogg.se/
Zandra

Å det vet jag vart det ligger. Våran sommar stad är Halmstad. Har villavagn i vilshärad :)

Det är väl oftast så med mindre kommuner att det är svårare.

Vill också flytta men är nog för familje kär just nu i alla fall så vill bo nära mamma :)

Bor i jönköping så bor i en medel stor kommun.

Men vill man ha bäst hjälp ska man ju flytta till större kommuner.



Jag vet inte alls när jag får reda på jobbet :S

Hoppas snart!

2011-02-22 @ 18:47:36
URL: http://zandraorneling.blogg.se/
Mikaela

Jag håller tummarna för att du får så!! :)

Kram!

2011-02-22 @ 18:48:41
URL: http://melvan.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0